Frequently Asked Question
Als de ketelbox een vlam aangeeft (op de pagina "Instellingen", tabblad "Apparaten") en als de laatst weergegeven communicatie recent is, controleer dan eerst de volgende punten
- Staat mijn boiler onder stroom en is hij ingeschakeld?
- Is de waterdruk in uw boiler correct? (raadpleeg de handleiding van uw ketel)
- Zijn de zekeringen en stroomonderbreker in orde, niet geactiveerd?
- Is de gastoevoer open?
- Is de olietank niet leeg?
U kunt controleren of de ketel stroom heeft of veilig is door te kijken naar een waarschuwingslampje of het bedieningsscherm (vaak achter een klepje op de ketel) dat dan moet branden.
Zo niet, controleer dan de stroomonderbreker in uw elektrische paneel en neem indien nodig contact op met uw elektricien/verwarmingsmonteur.
Als uw boiler op gas werkt, kan de gastoevoer worden gecontroleerd via uw gasfornuis. Als het niet werkt, neem dan contact op met uw netwerkbeheerder.
Controleer of de contacten van de keteldoos en de sokkel op één lijn liggen: de twee pennen van de elektronische kaart moeten op één lijn liggen met de groene connector van het muurdeel. Zie hieronder:
De pinnen zijn goed uitgelijnd met de connector.
De pinnen zijn niet uitgelijnd met de connector.
Als uw ketel is uitgerust met een kleine schakelaar, die zich in de kast bevindt, kunt u met deze schakelaar controleren of de ketel goed werkt.
Deze schakelaar heeft 3 standen:
- AUTO: dit is de standaardpositie om te gebruiken met Snugr
- OFF: In deze stand wordt de ketel/circulatiepomp gedwongen uit te schakelen, ongeacht het door Snugr verzonden instelpunt of de aanwezigheid van batterijen.
- ON: In deze stand wordt de ketel/circulatiepomp gedwongen ingeschakeld, ongeacht het door Snugr verzonden setpoint of de aanwezigheid van batterijen.
Om de ketel geforceerd aan te zetten, zet u de schakelaar in de stand "On" en sluit u de deur van de ketel. Als de ketel niet binnen 2 minuten is gestart, is er een technisch probleem dat onafhankelijk is van uw Snugr-systeem. Neem contact op met uw verwarmingsmonteur voor hulp of een serviceverzoek.
Indien de ketel wel werkt met de schakelaar in de stand "ON", maar niet in de stand "AUTO", neem dan contact op met de helpdesk van 4INCH nv (support@4inch.be) voor verdere assistentie bij het oplossen van dit probleem.
Indien uw ketelkast (eerste generatie) niet voorzien is van een kleine schakelaar, die zich in de kast bevindt, kunt u de goede werking van de ketel controleren door de twee draden in dezelfde klem van de connector aan te sluiten. Zorg ervoor dat u de twee draden niet tegelijkertijd aanraakt om een elektrische schok te voorkomen.
Als de ketel werkt wanneer de twee draden in dezelfde aansluiting zijn aangesloten, maar niet wanneer ze elk in een andere aansluiting van de connector zijn aangesloten, neem dan contact op met 4INCH nv support (support@4inch.be) voor verdere hulp bij het oplossen van deze storing.